Malerkæden Flügger og it-virksomheden Datacon skal i denne uge mødes i retten i Glostrup i forbindelse med langvarig strid om et fejslagent erp-system, der ifølge Flügger kunne have kostet selskabet livet. Det skriver Børsen.
Stridens kerne er således, at Flügger ikke mener, at selskabet fik leveret det it-system, som det blev lovet, og samtidig rejser Flügger et erstatningskrav på 25 millioner.
Til gengæld mener Datacon at have 13 millioner kroner til gode for den sidste leverance.
”De laver et system, der er så fejlbehæftet, at vi er ved at gå konkurs. At de så efterfølgende på ingen måde er interesseret i at bistå os eller finde en mindelig løsning - det undrer mig. Særligt når vi har samarbejdet gennem flere år," siger Torben Schwaner Dehlholm, chefjurist i Flügger, til Børsen.
Kunne ikke modtage ordre
Det har tidligere fremgået at Flüggers regnskaber, at det fejlslagne it-systemet betød. at selskabets omsætning i en periode faldt med 9 procent, fordi det fejlslagne it-system forhindrede kæden i at modtage ordre og sende varer ud til kunderne.
Datacons administrerende direktør Jan Misser har tidligere oplyst til Computerworld, at han ikke har nogen forståelse for Flüggers anklager. Her forklarede han, at det problermen ikke skyldtes it-systemet, men ”interne organisatoriske forhold” hos Flügger.
"Det her svarer lidt til, at jeg går ned og køber et Sonos musiksystem, men ikke kan få det til at virke, fordi der er problemer med mit netværk derhjemme. Det er jo ikke Sonos problem, men min egen skyld. Det samme gælder med et it-system, hvis man ikke har de fornødne ressourcer til at få det til at virke, så får man heller ikke det optimale ud af det," sagde han til Computerworld i 2016.
Læs også:
Datacon og Flügger slås om millioner: Nu skal sagen afgøres i retten