På trods af, at Mobilepay er så kendt, at firmanavnet er på vej til at udvikle sig til et udsagnsord på samme måde som 'at google,' så er det ikke en forretning, der tjener selskabet millioner. Tværtimod.
I det seneste regnskab, der dækker 2017 kostede selskabet 53 millioner kroner på bunden, selvom Mobilepay dengang havde 3,7 millioner brugere.
Det skriver erhvervsmediet Finans.
Topchefen bag den kendte betalingsløsning er dog ikke bekymret over, at det kommende regnskab øjensynligt heller ikke kommer til at byde på imponerende overskud.
"Betalingsmarkedet er karakteriseret ved, at det kræver massive investeringer, fordi alt handler om stor skala. De facto understøtter vi jo hele det danske samfund. Derfor har vi brug for en kæmpe finansiel infrastruktur, og det kræver store investeringer. Men det skyldes også et strategisk valg," siger Mark Wraa-Hansen, der har stået i spidsen for selskabet siden 2014.
Sætter konkurrenter til vægs
Mobilepay, der er ejet af Danske Bank, sætter da også sine konkurrenter til vægs når det handler om antallet af brugere.
I en Yougov-undersøgelse, som Nordea har fået foretaget, svarer hele 97 procent af aktive mobilbetaler, at de bruger Mobilepay.
Samtidig bruger 80 procent af danskerne en eller flere mobilbetalingsløsninger som for eksempel Mobilepay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay eller Mobilt Dankort.