Visma slår de to selskaber Meat Digital og Trollweb - der begge er en del af Visma-koncernen - sammen til en ny forretningsenhed ved navn Visma Digital Commerce.
Det oplyser selskabet i en meddelelse.
"Visma er et af Europas hurtigst voksende software-selskaber. Ved at integreres med Visma, vil vi blive en stærkere aktør på markedet. Visma Digital Commerce vil også drage nytte af Vismas kundebase og ekspertise, samtidig med at vores kunder får adgang til et bredere udvalg af tjenester," lyder det fra Lars Jensen, country manager i Danmark for Visma Digital Commerce, i meddelelsen.
Ny enhed tæller 100 nethandelseksperter
Formålet med sammenlægningen er, at efterspørgslen for nethandelsløsninger på det nordiske marked og i resten af Europa er øget kraftigt, mens kompetencerne inden for udviklingen af disse løsninger, ifølge Visma, er knappe.
Derfor samler den nye forretningsenhed omkring 100 nethandelseksperter, der skal hjælpe de selskaber, som lever af salg via digitale kanaler.
Udmeldingen om sammenlægningen af de to selskaber bliver næppe den sidste melding fra Visma om nye selskaber i 2019.
Mads Rebsdorf, administrerende direktør for Visma Software og Visma E-conomic fortalte i december til Computerworld, at han forventede, at Visma-koncernen alene i Danmark ville opkøbe to til fem selskaber i løbet af 2019.
Det kan du læse mere om her: Visma skal købe to til fem danske selskaber i 2019: Disse virksomheder kigger på selskabet på