Fra en 14-årig fyr i Arizona den 19. januar opdagede, at noget i Facetime app'en ikke var helt som det burde til, at en af verdens største virksomheder, Apple, tog affære, gik der mere end en uge.
Det skriver The New York Times.
Den unge amerikanske knægt opdagede, at han kunne lytte med på sin vens telefon, før kammeraten overhovedet havde accepteret hans opkald.
Drengens mor, Michele Thompson, dokumenterede fejlen og sendte den til Apple dagen efter, men hørte ikke noget fra Apple Support.
Læs mere her: Kæmpe sikkerhedsbrist i iOS og MacOS: Du kan blive aflyttet via Facetime-appen
Moren forsøgte at række ud til Apple via andre kanaler som e-mail, fax og de sociale medier men uden held.
Fredag tog Apple så de indledende skridt til at handle på morens opfordring ved at bede hende om at reportere problemet som en såkaldt "bug".
Det var dog først i går mandag, at Apple fortalte om problemet og meldte ud, at man arbejdede på at løse det.
Apple's lange reaktionstid har fået bekymringerne til at spire angående virksomhedens arbejde med sikkerhed, der ellers profileres højt og indbefatter initiativer som dusører til godsindede hackere, der fortæller Apple om uheldige sikkerhedshuller.
Mandag oplyste Apple selv, at en løsning på problemet bliver sendt ud som softwareopdatering i løbet af ugen.
Læs mere her: Apple trækker software-opdatering til Apple Watch tilbage efter blot to dage