Digitaliseringsstyrelsen er efter godt en måned klar med det nye udbud om ordren på at levere Digital Post til det offentlige.
Det sker, efter styrelsen kort før jul pludselig trak stikket og afblæste hele kæmpeudbuddet, der har en værdi på 235 millioner kroner og en løbetid på hele 60 måneder.
Den pludselige aflysning skete, fordi styrelsen havde fundet fejl i tilbudsmaterialet, som styrelsen havde fået ind fra de to leverandører, der havde budt på opgaven, nemlig e-Boks og Netcompany.
Styrelsen prækvalificerede i foråret IBM, Netcompany og e-Boks, mens IBM har siden trukket sig fra udbuddet.
I forbindelse med afblæsningen før jul, sagde Digitaliseringsstyrelsens direktør, Adam Lebech, til Computerworld, at der var tale om ‘meget små fejl,’ som han kaldte ‘på grænsen til slåfejl’.
De havde ikke desto mindre en ‘høj konditionsmæssig risiko,’ sagde han.
Det kan du læse mere om her: Digitaliseringsstyrelsen afblæser pludselig kæmpeudbud om Digital Post på grund af fejl.
Den nuværende løsning leveres af e-Boks, der har haft opgaven siden 2009.
Den nuværende digitale post-løsning omfatter for tiden 4,5 millioner danskere, 750.000 virksomheder og 500 myndigheder.
Med genudbuddet kan ‘tilbudsgiverne på lige vilkår fremsende nye tilbud, der lever op til udbudsbetingelserne,’ lyder det fra Digitaliseringsstyrelsen.
Det nye udbud kommer til at tage mindst tre måneder. Den nye Digital Post-løsning skal være klar i 2021.
Der er tale om en af de helt centrale løsninger i kommunikationen mellem det offentlige Danmark og borgerne.
Du finder hele det nye udbud her: Kontrakt om udvikling, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af Digital Post.