Artikel top billede

Digitaliseringsstyrelsen klar med kæmpe genudbud efter pludselig aflysning

Digitaliseringsstyrelsen genudsender kæmpeudbud til Digital Post, som styrelsen kort før jul pludselig aflyste på grund af ‘meget små fejl.’

Digitaliseringsstyrelsen er efter godt en måned klar med det nye udbud om ordren på at levere Digital Post til det offentlige.

Det sker, efter styrelsen kort før jul pludselig trak stikket og afblæste hele kæmpeudbuddet, der har en værdi på 235 millioner kroner og en løbetid på hele 60 måneder.

Den pludselige aflysning skete, fordi styrelsen havde fundet fejl i tilbudsmaterialet, som styrelsen havde fået ind fra de to leverandører, der havde budt på opgaven, nemlig e-Boks og Netcompany.

Styrelsen prækvalificerede i foråret IBM, Netcompany og e-Boks, mens IBM har siden trukket sig fra udbuddet.

I forbindelse med afblæsningen før jul, sagde Digitaliseringsstyrelsens direktør, Adam Lebech, til Computerworld, at der var tale om ‘meget små fejl,’ som han kaldte ‘på grænsen til slåfejl’.

De havde ikke desto mindre en ‘høj konditionsmæssig risiko,’ sagde han.

Det kan du læse mere om her: Digitaliseringsstyrelsen afblæser pludselig kæmpeudbud om Digital Post på grund af fejl.

Den nuværende løsning leveres af e-Boks, der har haft opgaven siden 2009.

Den nuværende digitale post-løsning omfatter for tiden 4,5 millioner danskere, 750.000 virksomheder og 500 myndigheder.

Med genudbuddet kan ‘tilbudsgiverne på lige vilkår fremsende nye tilbud, der lever op til udbudsbetingelserne,’ lyder det fra Digitaliseringsstyrelsen.

Det nye udbud kommer til at tage mindst tre måneder. Den nye Digital Post-løsning skal være klar i 2021.

Der er tale om en af de helt centrale løsninger i kommunikationen mellem det offentlige Danmark og borgerne.

Du finder hele det nye udbud her: Kontrakt om udvikling, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af Digital Post.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere