Innovation er vejen til vækst og ny omsætning. Men innovation er svært. Selv virksomheder med store budgetter har succesrater på under tre procent.
Men måske handler det ikke så meget om budgetter, men om tilgangen. Om at eksperimentere sig frem. Igen, igen og igen – til du har det rigtige produkt.
Metoden hedder pretotyping, er udviklet hos Google og kræver hverken kæmpe budgetter eller særlig teknologi.
I denne episode af Tech fra Toppen kan du høre mere om pretotyping fra en dansk ekspert.
Eksperten er Tim Vang, som de seneste seks-syv år har rådgivet virksomheder om, hvordan de får ideerne frem og hastigheden op ved konstant at tænke små overskuelige eksperimenter ind i idéprocessen.
I denne episode kommer vi blandt andet ind på:
- Et dansk eksempel på hvordan pretotyping lynhurtigt fik afklaret udfordringerne ved SMS-låse hos Vejdirektoratet.
- Hvad det kræver af en organisation at komme i gang med pretotyping.
- Eksempler på advarselssignaler, som du skal være opmærksom på i din organisation, når der skal gang i innovationen.
- Hvad er der næste skridt efter værktøjer som pretotyping.
Vært på denne episode af Tech fra Toppen er Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld.
Husk du kan abonnere på Tech fra Toppen på iTunes (link) eller RSS (link)
Husk: Vi hører meget gerne, hvad du syntes om den konkrete episode og/eller modtager forslag til spørgsmål og ideer til kommende episoder. Så tøv ikke med at sende en mail til lja@cw.dk med din feedback eller din ide.
Lyt til mere: Du kan finde alle episoder af podcasten her