I november blev det afsløret, at den verdensomspændende hotelkæde Marriott fra 2014 til 2018 har været ramt af et massivt hacker-angreb, som omfattede op imod 500 millioner hotelgæster i hele verden.
Hackere har skaffet sig adgang til hotelkædens reservationssystem, hvorefter de har fået adgang til dybt personlige oplysninger som pasnummre, kreditkortoplysninger og lignende.
Nu oplyser Marriott, at hacker-angrebet er "mindre slemt" end først antaget.
Hackerne har "kun" skaffet sig adgang til 383 millioner gæsters oplysninger, men herunder har hackerne fået adgang til 5,25 millioner ukrypterede pasnumre.
Det oplyser hotelkæden i en meddelelse.
Læs mere her: 500 millioner hotelgæsters personfølsomme data blottet: Marriott ramt af kolossalt datalæk
8,6 kreditkortnumre blev stjålet
Udover de 5,25 millioner ukrypterede pasnumre er også 20,3 millioner krypterede pasnumre blevet stjålet.
Marriott oplyser dog, at hotelkæden ikke har fundet nogle beviser der peger på, at hackerne har brudt denne kryptering.
Hackerne har desuden haft adgang til 8,6 millioner kortnumre på betalingskort.
Kun 354.000 af disse kortnumre var stadig aktive i september 2018, da Marriott blev bekendt med angrebet.
Læs også: Avis: Kina stod bag gigantisk hack mod 500 millioner hotelgæster
Mariott lukker ned for reservationssystem
De stjålne gæsteoplysninger på 383 millioner kunder i Starwood-databasen kan indeholder oplysninger om navn, adresse, køn, fødselsdato, telefonnummer, mail-adresse, pasnummer og kreditkortnummer.
Som følge af det massive datalæk oplyser Marriott, at reservationssystemet er blevet udfaset ved udgangen af 2018.
Hvis du frygter at være blandt de ramte af datalækket, har Mariott oprettet en side, hvor hotelkæden løbende orienterer om angrebet.
Det kan findes her.