‘Vi har ingen kommentarer.’
Sådan lyder det fra DXC Technology via selskabets presseafdeling, efter DSB fredag oplyser til Computerworld, at selskabet har opsagt den anden stor-aftale med DXC Technologies inden for få måneder.
Opsigelsen falder en måneds tid før, at DXC Technology - det tidligere CSC - planmæsssigt skulle have overtaget ansvaret for driften af DSB’s datacenter og SAP-installlation 1. februar.
Men DSB mener, at DXC’s arbejde med omlægningen af driften og forberedelser hen mod den endelige overtagelse af opgaven har været mangelfuld.
“De problemer, som vi har oplevet i dette projekt, er mere alvorlige. DSB ønsker med ophævelsen af kontrakten at udvise rettidig omhu og undgå yderligere forsinkelser,” meddeler CIO i DSB, Michael Moesgaard.
Det kan du læse mere om her: DSB opsiger endnu stor-aftale en med DXC: Fyres som leverandør af datacenter og SAP efter forsinkelser og problemer.
Hvorfor er det gået galt?
Computerworld ville ellers gerne have spurgt, hvorfor DXC er blevet forsinket? Om selskabet har taget munden for fuld ved at indgå en aftale med DSB? Om den rolle, som DSB ifølge DXC har spillet for forsinkelserne, og hvor stor en del af ansvaret, DXC Technology mener selv at have.
DSB opsagde i efteråret en anden stor-aftale med DXC Technology - dengang om levering af en ny servicedesk til DSB.
Det kan du læse mere om her: DSB opsiger kæmpe-aftale med DXC: Har mistet tilliden til, at DXC kan løfte opgaven.