Apple Bendgate 2.0
Apple synes at være rodet ud i en ny ’bend-gate’ med stadigt flere anklager om, hvor let det er at bøje selskabets nye kollektion af iPad Pro.
Den nye tablet-serie er ekstra slank og elegant, men det synes nu at udgøre en svaghed med iPads som ankommer lettere buede allerede i deres emballage.
Apple forsikrer overfor amerikanske The Verge, at ’problemet’ ligger i selve fremstillingsprocessen bag de nye, slanke iPads og det ikke bør give grund til bekymring.
Læs også: Test: Sådan er Apples 20.000 kroners iPad Pro 12,9 i brug
Selskabet opfordrer de berørte brugere til at benytte sig af deres 14 dages returret til at få ombyttet enhederne.
Apple kom i 2013 ud for en lignende kontrovers, døbt ’bendgate’, med deres nyligt lancerede iPhone 6 kollektion, som viste sig at være særlig let uforvarende at få bøjet.
Se også: Apple laver helt om på iPad Pro: Her er selskabets spritnye tablets med væg-til-væg skærm
Lenovos vilde Z5 Pro GT mobil
Den evige jagt på stadigt flere bits og bytes fortsætter ufortrødent i smartphoneverdenen. Denne uge er kinesiske Lenovo nemlig ude med et udstyrsstykke af en smartphone i den nyligt offentliggjorte Z5 Pro GT.
Mobilen får æren af at være den allerførste med Qualcomms nye 2019-platformn, Snapdragon 855 ombord, mens den samtidig er allerførst med hele 12GB RAM i en smartphone. Dertil kommer rigelige 512GB lagerplads
Den på papiret hurtige telefon tager udgangspunkt i efteråret Z5 Pro fra selskabet, hvilket giver den samme slider-konstruktion med et 6,4” display der kan skydes en tand ned, når selfiekameraet skal frem.
Lenovo Z5 Pro GT får kinesisk debut i midten af januar til en debutpris på 4.398 Yuan, svarende til omkring 4.300 kroner.
Læs også: Her er klodens første 5G-telefon: Vi har taget et smugkig
Elon Musks første ’Boring’-tunnel tages i brug
Når Elon Musk forsøger sig med at disrupte andet end biltrafik og rumtransport. Den kontroversielle rigmand tredje virksomhed, Boring, skal åbne op for billig transport i og mellem storbyer igennem underjordiske tunneller.
Selskabets første tunnel blev forrige uge vist frem for offentligheden, hvor presse og branchefolk kunne tage sig en Tesla-tur igennem den bare 4,26 meter bredde tunnel. Tunnelen er omtrent halvt så bred, og dermed markant billigere at bygge end klassiske tunneller.
Til gengæld har kun eldrevne køretøjer med påmonterede styrehjul adgang.
Borings første tunnel strækker sig over 1,84 kilometer og tillod de første besøgende at holde en marchfart på knap 65 km/t. På sigt vil langt hurtigere hastigheder forsøges, Elon Musk lover her, at der sigtes efter hastigheder på over 240 km/t.
”Ved at være i stand til at køre sikkert igennem byen med 240 km/t, vil det føles som at blive teleporteret i byen.”, skriver Elon Musk på twitter.
Læs også: Så kom de danske priser: Tesla Model 3 får dansk debut i februar 2019