Telenor stopper nu med at overvåge 400 kundeservicemedarbejdere i Norge.
Det sker efter, at det norske datatilsyn mener, at overvågningen er for omfattende.
Det skriver det norske medie digi.no på baggrund af et nyhedstelegram fra det norske nyhedsbureau NTB.
Sagen drejer som om Telenors brug af løsningen Transaktion Overvågning Remote, der har optaget både lyden og skærmbillederne hos de 400 kundeservicemedarbejdere under deres arbejde.
"Telenor tog selv initiativ over for Datatilsynet med det formål at få tilsynets udtalelse om oplæringsaktivitet. Vi er glade for, at de er vendt tilbage til os. Vi standser nu aktiviteten og vi vil nu gennemgå svaret fra Datatilsynet grundigt. Telenor skal naturligvis følge den gældende lovgivning," sige selskabets norske kommunikationschef Anders Krokan til NTB.
Telenor har gennem forløbet fastholdt, at selskabets praksis var lovlig.
Læs også: Derfor smadrer TDC konkurrenterne i den danske mobilkrig