Telenor Danmark har i de seneste tre måneder tabt 28.000 kunder. Men indtjeningen er i top og er vokset med hele 22 procent i forhold til det tilsvarende kvartal i fjor til 239 millioner kroner.
Alt går således efter planen, lyder det fra selskabet, der betegner kundebasen som ‘stabil gennem hele året’ trods tabet af de 28.000 kunder.
Det skyldes, at tabet af de 28.000 abonnenter skyldes ‘den gradvise overflytning af de offentlige staten-kunder under SKI-aftalen, som overgik til TDC tilbage i november 2017,” som det lyder fra selskabet.
Denne aftale kan du læse mere om her: Telenor tabte 80.000 kunder til TDC i kæmpeordre: Vil nu have TDC’s priser undersøgt
Faktisk undrer Telenor sig over, at TDC ikke forlængst har overflyttet alle de statslige brugere, som selskabet vandt for snart et år siden.
”Vi havde forventet, at TDC for længst havde flyttet staten-kunderne over, da kunderne nu er 10 måneder inde i den nye to-årige kontrakt. Det tager tilsyneladende længere tid end forventet for TDC, at få kunderne migreret over, og det er den fortsat gradvise overflytning af staten-kunderne, der nu for 3. kvartal i træk slører billedet af en ellers sund og stabil kundebase,” siger Telenor-direktør Jesper Hansen.
Omsætningen er steget med blot to procent til godt en milliard kroner i kvartalet. Men indtjeningen er altså steget med 22 procent.
“Telenor Danmarks indtjening [er] efter ni måneder nu med sine 655 millioner danske kroner tæt på at overstige den samlede indtjening for hele 2017,” lyder det fra selskabet.
Ifølge direktør Jesper Hansen flugter tallene helt med Telenors plan for den danske forretning, hvor fokus har været på at øge effektiviteten.
“Ved at simplificere og digitalisere vores produkter, services og interne processer, har vi udviklet os til at være en langt sundere forretning,” siger han.
Samtidig oplyser direktøren, at der skal effektiviseres yderligere.
“Vi har stadig et uudnyttet potentiale, da vi har dele af forretningen, der fortsat kan simplificeres, og vi kan altid blive bedre til at levere på vores kunders behov. Men vi er ved at have skabt et godt og stabilt fundament for vækst og investeringer i nye teknologier og tjenesteplatforme som IoT og 5G,” siger han.
Læs også: