De traditionelle tv-stationer oplever et stigende pres fra streamingtjenester som Netflix og HBO, og derfor skal TV2 nu i højere grad se sig selv som en tech-virksomhed.
Det fortæller TV2’s administrerende direktør til Merete Eldrup til Finans.
Ifølge Merete Eldrup skal TV2 skrue op for brugen af algoritmer og tekniske løsinger, der kan præsentere brugerne af TV2’s streamingtjeneste TV2 Play for en palette af indhold, der matcher den enkelte brugers smag.
”Man kan godt sige, at vi også får karakter af en tech-virksomhed, selv om medieproduktion og public-service fortsat er vores dna. Men de specialiserede it-kompetencer bliver simpelthen en vigtigere del af strategien, og vi vil investere endnu mere i den del af forretningen,” siger hun til Finans.
Det er TV2-bossens forhåbning, at it-satsningen vil betyde, at TV2 kan fastholde sine digitale abonnementer i længere tid.
I øjeblikket kæmper TV2 med, at mange tegner et abonnement på TV2 Play for at se en særlig sportsbegivenhed. Eksempelvis Tour De France. Men når den begivenhed er afsluttet så opsiger brugerne deres abonnement.
Konkurrencen fra de udenlandske streamingtjenester kan blive yderligere intensiveret i de kommende år.
Det skyldes blandt andet, at det seneste medieforlig pålægger internationale streamingtjenester, at de skal investere i dansk indhold, hvis de ønsker at være aktive på det danske marked.
Det kan du læse mere om her:
Med medieforlig skal Netflix og HBO tvinges til kæmpe-investeringer i dansk indhold - men hvordan skal det lige foregå?