Amerikanske Stripe, der leverer digitale betalingsprodukter, er blevet værdisat til 20 milliarder dollar eller 127 milliarder kroner efter en ny investeringsrunde, hvor selskabet har hentet 1,5 milliarder kroner.
Det er en voldsom stigning i forhold til, at virksomheden i 2016 var 58 milliarder kroner værd.
Det skriver Reuters.
Selskabet leverer økonomisk infrastruktur til internettet, hvor brugere kan anvende Stripes software til at acceptere betalinger og styre forretninger online.
Stripe skal bruge den seneste investering på omkring 1,5 milliard kroner til at indtage markeder i Sydøstasien og Indien, hvor selskabet planlægger at få solgt sit produkt til e-handelsindustrien.
Og virksomheden, der har hovedkvarter i San Francisco, har store ambitioner. Mere end 500 millioner mennesker i Sydøstasien og Indien forventes at blive kunder i købet af de næste tre år.
Stripe opererer i dag i 25 lande og opkræver et gebyr for hver transaktion, der går igennem Stripe-platformen. I dag har Stribe produkter som kreditkort, abonnementsbaserede fakturering og debitkort.
Senest har Stripe også være ude og annoncere nye kunder, herunder Google, Uber og Spotify.