Hvis du er en af de fem millioner brugere af den populære reklame-blokeringstjeneste, AdGuard, så er dit password til tjenesten blevet nulstillet.
Det har AdGuard nemlig valgt at gøre hos alle selskabets brugere efter at man opdagede et omfattende hackerangreb.
Det skriver mediet Techchrunch.
“Som en sikkerhedsforanstaltning har vi valgt at nulstille alle passwords til AdGuard brugere,” siger Andrey Meshkov, stifter og CTO hos AdGuard ifølge Techchrunch.
Adblocker-tjenesten opdagede at der blev forsøgt at udføre et såkaldt 'stuffint' angreb. Det betyder, at hackere bruger komprimiterede passwords på forskellige sider for at se, om nogle brugere skulle have genbrugt deres password.
AdGuard oplyser også, at når brugerne skal opdatere deres nye passwords så vil der være endnu strengere krav til, hvor langt og kompliceret det skal være.
Læs også: Danske banker ramt af stort hackerangreb: Er for alvor i hackernes søgelys
Efter at hackerne forsøgte at få adgang til, har AdGuard desuden besluttet, at selskabet vil indføre to-faktogodekendelse, der skal gøre det endnu sværere for potentielle hackere at få adgang til selskabets konti.
Det kommer dog ikke til at ske lige med det samme, da det ikke er fysisk muligt, fortæller virksomheden til Techchrunch.
Med sine cirka fem millioner brugere er AdGuard ifølge Techchrunch en af de mest populære tjenester til at blokere uønskede reklamer på nettet.
Læs også:
Danske virksomheder fravælger cyberforsikringer: “Mange tænker, at det ikke rammer mig”
Her er it-sikkerheds-kravene, som du altid bør stille til dine leverandører