1.944 Stofa kunder har modtaget en mail om, at deres konto er blevet hacket. Det skriver Stofa på selskabets hjemmeside.
Det er Stofas kunders "Mine Sider", der er ramt og derfor har teleselskabet lukket ned for adgangen for alle kunder, indtil man har fundet ud af, hvordan man kan sikre "Mine Sider" fremadrettet, skriver Stofa på selskabets hjemmeside.
“Vi har kontaktet berørte kunder direkte, hvor vi opfordrer dem til at skifte deres adgangskode og bedt dem om at styrke sikkerheden i deres adgangskode, for det er sandsynligvis derfor, at nogen har fået adgang til de her data,” fortæller Marianne Skaanning Ebbesen, der er kommunikationschef hos Stofa.
Hun oplyser desuden, at der ikke er tale om personfølsomme oplysninger men alene kontaktdata og produktforhold.
Kunder har fået direkte besked
Stofa opdagede, at nogle havde haft uberettiget adgang til flere af kundernes konti fredag, og derefter valgte man at kontakte de berørte kunder direkte, fortæller Marianne Skaanning Ebbesen.
Alle de berørte kunder er altså blevet kontaktet på mail og bedt om at ændre deres adgangskoder.
“Vi regner med, at når vi har fået lavet de her skærpede krav til adgangskoder, så er kundernes data fuldt beskyttet,” siger Marianne Skaaning Ebbesen.
Stofa fortæller desuden, at man har anmeldt angrebet til Datatilsynet.