Den blot 38-årige Jacob Mortensen overtager i dag ledelsen af YouSee, hvor han som ny administrerende direktør skal stå i spidsen for selskabet.
Jacob Mortensen, der uddannet på CBS, kommer fra en stilling som produktchef for tv, bredbånd og mobil i YouSee, hvor han har siddet med i den allerøverste ledelse i de seneste fire år.
Han kender derfor forretningen særdeles godt i forvejen.
Jacob Mortensen afløser hollænderen Jaap Postma, der siden 1. august har været chef for TDC Groups kunde-gruppe, OpCo, der er den ene halvdel af de to store forretnings-enheder, som selskabet er blevet delt op i.
Det kan du læse mere om her: TDC splittes op i to store forretnings-enheder: Koncern-direktør fratræder
“Vi har kigget både internt og eksternt for at sikre, at vi fandt den bedste kandidat til at lede YouSee, og jeg er både glad og stolt over, at vi har fundet ham internt. Jacob har været i YouSee i fire år og haft en central rolle i både udformning og eksekvering af YouSee’s strategi. Jeg glæder mig til fortsat samarbejde med Jacob og til at se ham føre YouSee videre på den rejse, som allerede er godt i gang,” lyder det fra Jaap Postma.
Ingen planer om de store ændringer
Jacob Mortensen har ingen umiddelbare planer om at de store ændringer i YouSee.
“Vi er i de seneste to år lykkes med at løfte kundeoplevelsen og levere bedre løsninger ved at sætte glade kunder i centrum for alt, hvad vi gør i YouSee. Det er den helt rigtige langsigtede strategi, og jeg kommer til at fortsætte den linje som øverst ansvarlig for YouSee,” siger han.
TDC blev fornylig solgt til pensionskasse-konsortiet DK Telekommunikation, som straks har iværksat dets plan for TDC.
Denne plan kan du læse mere om her: Her er pensionskassernes plan med at købe TDC: Står klar til at investere massivt i mobil- og bredbånd
I en udsendt meddelse løfter den nyudnævnte direktør lidt af sløret for sine fremtidsplaner for selskabet.
Her peger han på, at YouSee efter hans mening er ‘lykkedes med rigtig mange ting de seneste år.”
Han peger på lanceringen af Bland Selv, som kombinerer tv og streaming, lanceringen af YouSee More, forbedringerne i det, som han kalder ‘den digitale kunderejse’ samt YouSees nye egenproducerede indhold.
“”Alt det skal vi fortsætte med, og det flugter perfekt med TDC Groups vision om at fokusere på innovation, digitale services og de bedste kundeoplevelser,” siger han.
Det er blot nogle dage siden, at teleanalytikeren Peter Kurt Nielsen og tidligere TDC-bestyrelsesmedlem Stine Bosse til Finans vurderede, at TDC Group efter alt at dømme er godt i gang med at forberede et salg af YouSee.
Det kan du læse mere om her: Avis: TDC kan være på vej til at sælge YouSee
YouSee har i et stykke tid kæmpet for at holde på kunderne, hvilket har ført til lanceringen af blandt andet egenproduceret underholdning.
Det kan du læse mere om her: TDC kæmper for at bremse kundeflugt: Yousee lancerer digital comedy-kanal