16,7 millioner kroner kan man tjene om dagen på dans og kostumer. Det er i hvert fald tilfældet for spilproducenten Epic Games, der står bag det populære online-spil Fortnite.
Det skriver erhvervsmediet Finans.
Spillet har 125 millioner brugere på verdensplan, der siden september ellers har kunnet spille spillet helt gratis.
Alligevel er der blevet solgt kostumer og nye bevægelser til brugernes karakterer for svimlende beløber.
Læs også: Skat slår fast: Esport og computerspil er sportsgrene
Ifølge Bo Kampmann Walther, lektor i medievidenskab på Syddansk Universitet, er der flere grunde til Fortnites succes.
“Markedet har været præget af spilfranchises, som har været nogle forholdsvis store og komplicerede spil. Fortnite har været en kontrast, der forener det afslappede ved, at man kan tage en hurtig bane samtidig med muligheden for at blive ved og ved med at spille,” siger lektoren til Finans.
Desuden kan man spille Fortnite på tværs af de fleste platforme, og er altså i mindre grad afhængig af, om dine venner bruger en anden spil-platform end dig selv.
Droppede Google Play Store
Epic Games' store succes med spillet har også betydet, at når Fortnite inden for kort tid udkommer til Android-telefoner, så kan det ikke downloades i Google Play Store.
Begrundelsen bag beslutningen var, at Googles pris på 30 procent af indtjeningen, for at udbyde spillet var "uforholdsmæssigt" dyr i forhold til Googles indsats.
Læs også: Fortnite dumper Google Play Store: Vil ikke aflevere 30 procent af omsætningen til Google
"Epic vil gerne have et direkte forhold til vores kunder på alle platforme, hvor det er muligt. Det fantastiske ved internettet og den digitale revolution er netop, at dette er muligt. Nu er fysiske butikker og andre mellemled ikke længere nødvendigt," skriver Tim Sweeney i en mail til The Verge.
Ifølge Finans kommer Epic Games til at have en omsætning på 21 milliarder dollars for 2018.