Det har længe set ud som om Uber ville kaste sig aggressivt ind i kampen om markedet for selvkørende lastbiler og godstransport.
I 2016 betalte Uber blandt andet 4,7 milliarder kroner for den californiske opstartsvirksomhed Otto, der udvikler teknologi til selvkørende lastbiler.
Men ifølge Reuters.com melder selskabet nu, at det trækker sig ud af markedet for selvkørende lastbiler og i stedet vil fokusere sin teknologi mod biler.
"Vi mener, at vores teams samlede energi og ekspertise med fokus på (selvkørende biler) er den bedste vej fremad," udtaler Eric Meyhofer, head of Uber Advanced Technologies Group.
Kursændring
Stifteren af det Uber-ejede Otto, Lior Ron, har ellers tidligere til Wired, udtrykt, at Uber ville være en betydelig spiller på markedet for lastbiler og godstransport, hvor han dengang forudsagde, at det kunne udvikle sig til at blive selvkørende tog, der cruiser på motorvejene på et sæt skinner af software.
I 2016 gjorde Uber sig også bemærket, da selskabet sendte en selvkørende Volvo-lastbil på gaden, udstyret med virksomhedens teknologi, som tilbagelagde 190 kilometer med 2.000 kasser Budweiser-øl i lasten.
Du kan læse mere om det og se videoen af noget af turen her: Uber sender selvkørende lastbil på gaden: Leverer 2.000 kasser bajere
Medarbejdere flytter til andre afdelinger
Men nu vælger Uber altså at drosle ned på sine ambitioner om for alvor at sende selvkørende lastbiler på gaden og markedet.
Det sker, selvom markedet for selvkørende biler og lastbiler er i rivende udvikling med andre konkurrenter som Tesla, Aphabets Waymo såvel som traditionelle bilfabrikanter som General Motors og Ford.
Uber oplyser at selskabet vil flytte medarbejdere, der arbejder med selvkørende lastbiler til andre interne roller indenfor udviklingen af selvkørende teknologi.
Uber har allerede appen, Uber Freight, der forbinder lastbilchauffører og shipping. Uber Freight bliver ikke berørt af beslutningen, melder Uber.
Læs også: Uber suspenderer alle test-kørsler efter første trafikdrab med selvkørende Volvo