Efter hele fem års arbejde med udviklingen af et omfattende nyt it-system til personaleadministration dropper Københavns Universitet projektet.
Konsekvensen bliver, at universitet i stedet forsætter med at bruge et omkring 20 år gammelt it-system til personaleadministration.
Det skriver Uniavisen.
Avisen har fået oplysningen fra en meddelelse på Københavns Universitets intranet, som er blevet sendt til avisen.
Her fremgår det, at det dumpede it-system, som hedder Epos, er blevet forsinket i tre til fire måneder, hvilket kommer oveni i en række forsinkelser, der allerede har været på projektet.
Derfor har Københavns Universitet ophævet kontrakten med leverandøren af Epos-systemet, Azets.
"KU har besluttet at ophæve kontrakten med Azets og dermed også leverancen af Epos, som var planlagt til at blive implementeret i oktober 2018," står der i meddelelsen fra Københavns Universitets HR-vicedirektør, Lisbeth Møller.
Støver 20 år gammelt system af
Det fremgår desuden, at der stadig er flere uafklarede forhold, og universitetet derfor kommer til at bruge en del ressourcer på at få lukket projektet endegyldigt ned.
Det betyder også, at det ældgamle Scanpas-system støves af og får lov til at køre videre.
Systemet har omkring 20 år på bagen, og det blev allerede for flere år siden besluttet, at Epos-systemet skulle erstatte Scanpas.
Det arbejde har nu været fem år undervejs, inden det nu er blevet lagt i graven.
Københavns Universitet ønsker ikke at oplyse, hvad skrinlægningen af systemet har kostet universitet over for Uniavisen.