Lad være med at gen-anmode dine nyhedsbrevs-modtagere om at give tilladelse til at sende dem nyhedsbreve i kølvandet på EU’s persondata-forordning.
Sådan lyder anbefalingen fra den danske forening af internethandlende, FDIH, som direkte opfordrer til, at man ikke beder om fornyelse af de såkaldte permissions.
“Flere virksomheder, der har bedt om fornyelse af permissions, sidder tilbage med en stærkt reduceret permissionsdatabase,” lyder det fra FDIH.
Foreningen meddeler, at den har ‘hørt fra medlemmer, der har mistet op til 90 procent af deres permissions til nyhedsbrev at skrive til deres kunder, at hvis de ikke fornyede deres permission, ville de ikke få nyhedsbreve i fremtiden,” meddeler FDIH.
Ifølge FDIH skyldes anmodningerne, at en del afsendere af nyhedsbreve af deres rådgivere anbefales at forny deres permissions i kølvandet på GDPR.
Det er imidlertid ikke nødvendigt, lyder det fra foreningen.
“Forbrugerombudsmanden har nemlig udtalt, at hvis de permissions man har, lever op til markedsføringslovens krav, skal de ikke fornys. Lever de ikke op til markedsføringslovens krav, må man ikke sende en mail til en nyhedsbrevsmodtager og bede om en ny permission,” skriver FDIH.
Læs også: