Computerworld mener: Et par gange om ugen har jeg fornøjelsen af at være vært eller gæst til danske it-arrangementer.
Det kan næsten ikke kan anbefales nok at tage sig tid til at deltage i disse arrangementer, hvis man vil opleve den energi og iderigdom, som findes i og omkring den danske it-branche.
Arrangementerne er et kig ind i en verden, som rummer alt fra de strategiske overvejelser om Amazons (måske) kommende indtog til de helt konkrete værktøjer, som du kan bruge til at kommunikere med ikke-it-kyndige medarbejdere i felten.
Det fascinerende ved de mange arrangementer er dog ikke kun den viden, der deles, men det skift i arbejdet med teknologi, som for alvor er slået igennem.
De endeløse produktpræsentationer er næsten helt forsvundet, og det samme er sket for sessionerne, hvor potentielle leverandører banker sig på brystet og fremhæver egne løsningers fortræffeligheder.
Kan ikke gentages for tit
Forleden var jeg til et Computerworld-arrangement, som for 10 år siden havde været en teknisk tour de force.
Nu genlød lokalet af ord som sikker adoption, co-creation og brugertilfredshed, og der var gode råd til it-chefens nødvendige opgave med at sikre interne alliancer.
Du har givetvis hørt det alt sammen før.
Men som neutral it-observatør gennem mange år er det en fornøjelse at se, hvordan underskoven af brugbare og smarte værktøjer fra små og store it-firmaer bare vokser og vokser.
Det er også en fornøjelse at se, at leverandørerne af de selvsamme værktøjer ikke udelukkende tager udgangspunkt i teknologien, men aktivt arbejder med at hjælpe kunden med en succesfuld adoption – også uden for it-afdelingen.
Det er både smart og modent, og den historie kan ikke gentages for tit.
Tillad mig i den forbindelse fuldstændigt skamløst at reklamere for Computerworlds mange it-konferencer: Se listen over alle vores kommende konferencer her