"Desværre har vi stadig problemer med at logge ind på internetbanken og mobilbanken. Vi arbejder hårdt på at forsøge at løse problemet og beklager ulejligheden, det medfører for vores kunder."
Denne besked har mødt svenske Nordea-kunder siden tidligt i morges, når de har forsøgt at logge ind på deres internet- eller mobilbank.
Problemet er endnu ikke løst, og teknikere er i gang med at få de digitale løsninger op at køre igen.
"Vi er helt klar over problemerne, og der er nogle teknikere på sagen for at løse problemerne hurtigst muligt. Efterfølgende skal vi finde årsagen til problemerne," lyder det fra den danske presseafdeling, der har været i kontakt med deres svenske kollegaer.
De store it-problemer hos vores naboer i nord skulle ikke få nogen betydning for danske kunder.
"Det har ikke forårsaget nogen nedbrud i Danmark, og de her konkrete problemer kommer heller ikke til at berøre danske kunder," oplyser den danske presseafdeling.
Læs også: Din moderne digitale bank er en kæmpe it-succes - også selvom flere tusinde bankfolk mister jobbet
Swish har også været nede
Tidligere i dag var bankernes fælles betalingstjeneste i Sverige, Swish, også nede.
Forstyrrelserne blev løst efter lidt over en timer men berørte alle kunder og alle banker, selvom nogle transaktioner virkede.
Det skriver IDG i Sverige, der talte med en pressemedarbejder fra Swish:
"Vi fandt fejlen, men hvad den var, kommenterer vi ikke," lyd det tidligere i dag.
Læs også: Nordea vil fyre tusindvis af ansatte efter gigantisk satsning på it og digitalisering