Der er intensiv kamp om de danske mobilkunder, og markedet har ventet i spænding på at se, hvem af de fire store mobilselskaber i Danmark, der er kommet stærkest fra start i 2018.
Med torsdagens kvartalsrapport fra TDC er det tid til at stikke fingeren i jorden, måle temperaturen og gøre status på, hvilke selskaber der lige nu er i førersædet på det danske mobilmarked.
Og der er ingen tvivl om, at mægtige TDC for alvor har opbygget momentum i starten af 2018.
Siden nytår har 46.000 danskere skiftet til TDC, og det betyder, at virksomheden nu sidder på 40 procent af det danske marked for mobilkunder.
Læs mere her: TDC brager fremad: Har hentet 46.000 nye mobilkunder siden nytår
Det vækker da også glæde hos selskabets topchef, Pernille Erenbjerg, der særligt fremhæver mobilforretningen.
"Jeg er meget tilfreds med den udvikling, som vores mobilforretning har været igennem de seneste to år. Vi har haft et stærkt fokus på at have det bedste mobilnetværk i Danmark, og den strategi kvitterer vores kunder for," lød det fra Pernille Erenbjerg i forbindelse med kvartalsrapporten.
Læs også: TDC kæmper for at bremse kundeflugt: Yousee lancerer digital comedy-kanal
Telenor og Telia er de store tabere
Mens TDC er kommet godt fra start, står det særligt slemt til hos flere af konkurrenterne.
Værst står det til hos Telenor, der i årets tre første måneder har tabt 28.000 mobilkunder.
Selskabet har dog stadig omkring 1,8 millioner mobilkunder i Danmark.
Det kan du læse mere om her: Telenor taber 34.000 kunder men sparer sig til større overskud
Det første kvartalsregnskab for 2018 er heller ikke just positiv læsning hos Telia.
Selskabet har tabt 24.000 mobilkunder og er nu nede på en kundebase på 1,45 millioner mobilkunder i Danmark.
Læs mere her: Telia har tabt 24.000 mobilkunder og tusindvis af bredbåndskunder i Danmark i første kvartal
3 nærmer sig Telia
Telias tilbagegang betyder også, at Danmarks fjerdestørste teleskab, 3, nu er godt i gang med at indhente konkurrenten på kundefronten.
Kun 150.000 mobilkunder skiller nu de to selskaber, efter selskabet, der også ejer lavprisselskabet Oister og mobilselskabet Zenji, har hevet 19.000 nye kunder hjem siden nytår.
Læs mere her: Mobilselskabet 3 haler ind på Telia: Har hentet 19.000 nye kunder i 2018
Og står det til 3, stopper fremgangen ikke der.
Den administrerende direktør, Morten Christiansen, har tidligere meldt ud, at selskabet har et erklæret mål om at få 1,5 millioner mobilkunder og dermed overgå Telia.
Banen er kridtet op, og vi venter allerede spændt på at se, hvordan krigen udvikler sig over de næstre tre måneder.