Artikel top billede

Telia har tabt 24.000 mobilkunder og tusindvis af bredbåndskunder i Danmark i første kvartal

Mobilselskabet Telia har mistet 24.000 mobilkunder i første kvartal i Danmark. Tilbagegang på alle områder.

Telia har mistet tusindvis af kunder i første kvartal af 2018, hvilket rammer selskabets indtjening og omsætning.

Det fremgår af selskabets netop offentliggjorte kvartalsregnskab, som du finder her.

I alt har Telia måtte sige farvel til 24.000 mobil-abonnenter, 9.000 bredbånds-kunder og 1.000 tv-kunder.

“Antallet af mobil-abonnementer faldt med 24.000 i kvartallet. Antallet af bredbånds-abonnementer faldt med 9.000, mens antallet af tv-abonnementer faldt med 1.000,” lyder det fra Telia i regnskabet.

Omsætningen i den danske forretning er faldet med 4,4 procent, mens driftsindtjeningen før afskrivninger og skat (EBITDA) er faldet med 2,5 procent til 106 millioner danske kroner.

Telia-direktør Morten Bentzen meddeler til Ritzau, at selskabet selvfølgelig ‘isoleret set’ ikke er tilfreds med at miste 24.000 mobilkunder, hvilket ifølge ham ‘kan se voldsomt ud.’

“Men dels var det ventet, og dels ser vi allerede nu, at privatmarkedet har taget rigtig godt imod vores nye portefølje med blandt andet fri data, som blot er det første ud af flere tiltag i retning af en mere attraktiv position i markedet,” skriver han.

Ifølge ham er Telia en 'stabil forretning.'

Telia har nu 1,45 millioner mobilkunder, 105.000 bredbåndskunder og 30.000 tv-kunder i Danmark.

Læs også:

Telia melder sig helt ud af kampen om TDC: Er ikke interesseret




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sådan: Opgradér din printerløsning uden store investeringer