Telia har mistet tusindvis af kunder i første kvartal af 2018, hvilket rammer selskabets indtjening og omsætning.
Det fremgår af selskabets netop offentliggjorte kvartalsregnskab, som du finder her.
I alt har Telia måtte sige farvel til 24.000 mobil-abonnenter, 9.000 bredbånds-kunder og 1.000 tv-kunder.
“Antallet af mobil-abonnementer faldt med 24.000 i kvartallet. Antallet af bredbånds-abonnementer faldt med 9.000, mens antallet af tv-abonnementer faldt med 1.000,” lyder det fra Telia i regnskabet.
Omsætningen i den danske forretning er faldet med 4,4 procent, mens driftsindtjeningen før afskrivninger og skat (EBITDA) er faldet med 2,5 procent til 106 millioner danske kroner.
Telia-direktør Morten Bentzen meddeler til Ritzau, at selskabet selvfølgelig ‘isoleret set’ ikke er tilfreds med at miste 24.000 mobilkunder, hvilket ifølge ham ‘kan se voldsomt ud.’
“Men dels var det ventet, og dels ser vi allerede nu, at privatmarkedet har taget rigtig godt imod vores nye portefølje med blandt andet fri data, som blot er det første ud af flere tiltag i retning af en mere attraktiv position i markedet,” skriver han.
Ifølge ham er Telia en 'stabil forretning.'
Telia har nu 1,45 millioner mobilkunder, 105.000 bredbåndskunder og 30.000 tv-kunder i Danmark.
Læs også:
Telia melder sig helt ud af kampen om TDC: Er ikke interesseret