Proactive, der blandt andet laver medarbejderportaler og sælger Microsoft-baserede serverløsninger til content management, får nu øget adgang til det kommunale marked via et samarbejde med KMD.
Samarbejdet skal øge salget på et nyt marked for CMS-selskabet, som har været presset af faldende priser og øget konkurrence.
De to virksomheder skal sammen markedsføre portalløsninger over for kommunerne, og den første ordre er i hus i Hørsholm Kommune.
Udsigt til større salg
Proactive, hvis indtjening har været presset af større konkurrenter, har dermed udsigt til øget salg på et marked, som direktøren forventer sig meget af set i lyset af arbejdet i Strukturkommissionen.
- I forbindelse med kommunesammenlægningerne vil der ske en masse på denne front, og selv om nogle mindre kommuner har tøvet lidt, er der også en masse af de større, som allerede er klar på, hvad de skal gøre, siger administrerende direktør i Proactive, Mikkel Aude.
Han påpeger, at Proactive i forvejen er godt repræsenteret på det offentlige marked - fortrinsvis i de statslige organisationer, hvor blandt andre Miljøministeriet er på referencelisten.
- Vi har længe gerne villet ind på det kommunale marked, men har manglet den afgørende viden om de overordnede kommunale systemer, som KMD jo besidder, siger Mikkel Aude.
Proactive fik sidste år 700.000 kroner i overskud, hvilket er mindre end halvdelen af 2002-resultat. Selskabet har Preben Damgaard i ejerkredsen.