Danmarks fjerdestørste teleskab, 3, er godt i gang med at indhente sin nærmeste konkurrent, Telia, på kundefronten.
Mens Telia tabte 24.000 kunder i årets tre første måneder har 3, der også ejer lavprisselskabet Oister og mobilselskabet Zenji, fået 19.000 nye kunder siden nytår.
Du kan læse mere om Telias kunde-afgang her: Telia har tabt 24.000 mobilkunder og tusindvis af bredbåndskunder i Danmark i første kvartal
Det betyder, at næsten 1,3 millioner kunder, nærmere bestemt 1.293.000, nu har mobilabonnement hos 3, der i alt har fået 81.000 nye kunder i løbet af det seneste år.
Ambitionen om 1,5 millioner mobilkunder
Efter Telias tab af 24.000 mobilkunder er selskabet nu nede på 1.455.000 mobilkunder. Dermed er det kun omkring 150.000 kunder, der skiller de to konkurrenter.
3 har desuden et mål om at overgå Telia, hvad angår antallet af kunder.
3's administrerende direktør, Morten Christiansen, har tidligere meldt ud, at målsætningen for 3 er at få 1,5 millioner kunder.
Det koster at få kunder
Stigningen i antallet af mobilkunder kan dog ikke aflæses på 3's indtjening fra januar til marts.
Omsætningen er faldet med 77 millioner kroner til 647 millioner, ligesom også driftsresultatet er gået ned fra 172 millioner kroner til 147 millioner kroner, en nedgang på 25 millioner kroner.
Indtjeningsmargenen er desuden faldet med en procent.
Efter 3 og Telia nu har løftet sløret for, hvordan de respektive selskaber er kommet fra start i 2018, vil telebranchens øjne nu hvile på det danske mobilmarkeds to største spillere, Telenor og TDC, der fremlægger kvartalsregnskaber henholdsvis 24. april og 3. maj.