Apple er sakket bagud i uddannelsessektoren, og verdens mest værdifulde virksomhed er ikke længere de studerendes favorit.
Men ifølge Bloomberg vil Apple tirsdag forsøge at vinde klasseværelserne tilbage ved blandt andet at lancere en ny version af sin billigste iPad.
Tirsdag formiddag amerikansk tid holder Apple sin første uddannelses-fokuserede event siden 2012, og anonyme kilder siger til det amerikanske erhvervsmedie, at virksomheden udover nye iPads også vil lancere ny undervisningssoftware.
Selvom studerende langtfra er den mest købekraftige befolkningsgruppe, er de alligevel et attraktivt mål for it-giganterne, fordi de ofte forbliver kunder, når de er færdiguddannede og i job.
Apple står for omkring 17 procent af den leverede hardware til undervisning i målgruppen fra børnehave til gymnasiet i USA, mens Chromebooks og Android-enheder til sammenligning sidder på 60 procent.
Windows-maskiner udgør 22 procent.
Læs også: Apple klar med iOS 11.3 iPhone inden for en måned: Se her hvad du kan forvente