Det danske it-selskab Bluetown, der opsætter soldrevne wifi-master i landsbyer i den tredje verden, tabte i fjor 46 millioner kroner.
Det får det samlede tab i selskabet op på mere 120 millioner kroner i løbet af de seneste fem år, skriver Børsen.
“Selv om det kan lyde tosset, kører vi helt efter planen. Vi er altså ved at opbygge et globalt selskab, der arbejder på meget store markeder, med hovedkontor i Danmark. Det kræver store investeringer, “ siger selskabets direktør, Peter Ib, til avisen.
Peter Ib har tidligere i en lang årrække været CEO for Nokia i Danmark.
Bluetown er blandt andet i gang med at opsætte systemer i Indien, som vil give mere end en million indere internet-adgang. Bluetown vil efter opsætningen af masterne sælge datapakker til brug på masterne.
Investor Lars Kolind skød sidste år 14 millioner kroner ind i selskabet.
Han er sikker på, at der venter selskabet en stor fremtid.
“Jeg er sikker på, at Bluetown på et tidspunkt bliver solgt til en meget stor spiller som et globalt teleselskab eller et teknologiselskab som Google, Microsoft, Amazon eller Alibaba,” siger han til Børsen.