Opdatering tirsdag 9.30: Alle Yousee- og TDC-netværk burde nu køre regelmæssigt...
TDC oplyste mandag aften til DR Nyheder, at selskabet er i gang med et analysearbejde for at få det "fulde overblik over den fejl, der har skabt problemer for vores kunder".
TDCs netværk har i løbet af mandagen været ramt af stadig større problemer. Vi har samlet et kort overblik over hvad vi ved lige nu og de lidt, som TDC indtil videre har meldt ud.
Hvor mange kunder er berørt?
Op imod 1,85 millioner kunder er berørt på TDCs og Yousees netværk har TDC oplyst til Ritzau. Det startede ellers med et mindre nedbrud med knapt 450.000 først på dagen, men det er siden bredt sig.
Det er kunder over hele Danmark som benytter mobiltelefoni eller fastnet via bredbånd.
Hvad er der sket?
Ifølge TDCs udtalelser til TDC er der tale om et fejl på netværket - og altså ikke at TDC er blevet hacket.
Kommunikationspartner hos TDC, Nis Peder Kolby, har oplyst til TV2 at mange kunder kan hverken ringe eller modtage opkald - men at data og SMS fungerer fortsat, oplyser TDC.
Ifølge Yousee's Facebook-side er fejlen er periodisk, så derfor kan man opleve, at det er muligt at foretage og modtage opkald, selv om vi ikke har fundet en endelig løsning.
Hvad kan jeg gøre?
Du kan ikke ringe. Men TDC henviser til data-tjenester, som alternativ til opkald. Det kan f.eks. være via Messenger, Skype eller Facetime.
Hvornår er det oppe og køre igen?
TDC har ifølge DR ikke nogen konkret tidshorisont. Men de har angivet, at ”alt disponibelt mandskab” er på sagen.
Pt. er yousee.dk også lagt ned.
Opdateret kl. 17.31