Teknologivirksomheder har de mest værdifulde varemærker i verden.
Det fremgår af en rapport fra den strategi- og analyse-virksomheden Brand Finance, der hvert år rangerer de 500 mest værdifulde brands i verden.
På Brand Finances helt nye liste indtager Amazon førstepladsen, mens Apple indtager andenpladsen og Google kommer ind på en tredjeplads.
På de efterfølgende pladser finder vi Samsung og Facebook.
Vi skal helt ned på 9. plads for at finde supermarkedskæden Walmart, som det højest-placerede ikke-teknologi-relaterede selskab.
Det er første gang at Amazon indtager den øverste plads på listen. Sidste år indtog Google førstepladsen, mens Amazon var placeret på en tredjeplads.
Apple har fastholdt sin andenplads de to sidste år.
Listens top 10 ser således ud:
1. Amazon - brandværdi: 150,8 milliarder dollar.
2. Apple - brandværdi: 146,3 milliarder dollar.
3. Google - brandværdi: 120,9 milliarder dollar.
4. Samsung - brandværdi: 92,3 milliarder dollar.
5. Facebook - brandværdi: 89,7 milliarder dollar.
6. AT&T - brandværdi: 82,4 milliarder dollar.
7. Microsoft - brandværdi 81,2 milliarder dollar.
8. Verizon - brandværdi: 62,8 milliarder dollar.
9. Walmart - brandværdi 61,5 milliard dollar.
10. ICBC - brandværdi 59,2 milliarder dollar.