Amazon er på vej med en ny fragttjeneste, der kan bringe den amerikanske tech-gigant ud i direkte konkurrence med amerikanske logistik-giganter som FedEX og UPS.
Det skriver Wall Street Journal.
Ifølge den amerikanske avis får fragtjenesten navnet "Shipping with Amazon", og med tjenesten vil virksomheder kunne få Amazon til at hente pakker og levere dem til virksomhedernes kunder.
I første omgang vil tjenesten blive udrullet i den amerikanske storby Los Angeles som led i en forsøgsordning, som henvender sig til forretninger, der bruger Amazons hjemmeside som markedsplads.
Men ifølge Wall Street Journal vil tjenesten i løbet af året blive udrullet til flere virksomheder, og Amazon har en ambition om at tilbyde en pris, der er lavere end den, som fragtvirksomheder som UPS og FedEX tilbyder i dag.
Læs også: Amazon leverer sin første pakke med drone 13 minutter efter bestillingen
Dansk Supermarked
Herhjemme lancerede Dansk Supermarked for nylig et initiativ ved navn Send&Hent, der er en direkte konkurrent til Post Nord.
Dansk Supermarkeds tjeneste henvender sig dog til private, men ambitionen er, at tjenesten på længere sigt også skal have erhvervslivet som kunder.
Ved lanceringen oplyste Kasper Reggelsen, der er kommunikationskonsulent hos Dansk Supermarked, at initiativet også skal ses som et bolværk mod Amazon, der på et tidspunkt kan tænkes at gå ind på det danske marked.
"Det Amazon er gode til er at lave kundevenlige tilbud, som de kan sende billigt og nemt til kunden. Det er også det fokus, vi har," sagde Kasper Reggelsen til TV2 nyhederne.
Læs også:
Der er ingen vej udenom: Google, Facebook og Amazon skal reguleres
[b]Post Danmark om trussel fra Uber: Sådan vil vi modstå konkurrencen
[/b]