Det danske tech-selskab Agillic er klar til at skabe liv på den danske minibørs Nasdag First North, når børsklokkerne ringer senere på dagen, skriver Børsen.
Ifølge Jesper Valentin, der er administrerende direktør for Agillic, er det ikke et mål at få en aktie, der bliver noteret med brask og bram, hvorefter der i løbet af få måneder bliv tavst om aktien.
"Vi vil gerne have en dynamisk aktie, hvor der hele tiden er noget nyt at fortælle," siger Jesper Valentin til Børsen.
Cloudbaseret platform
Agillic er cloudbaseret markedsføringsplatform, der gør brug af big data og virksomheden har store kunder som eksempelvis Sportmaster og Mofibo om bord.
Torsten Ringberg, der er professor på CBS og forsker i bigdata oplyser til Børsen, at det er store perspektiver i brugen af big data på markedsføringsområdet, men påpeger at konkurrencen er hård og at det derfor er nødvendigt at erobre markedet tidligt.
Computerworld var sidste år med til Agillics konference Agillic Summit på Nationalmuseet i København, hvor markedsføringslegenden Colin Shearer forudså en fremtid, hvor markedsføringen bliver styret af datadrevne analyser, der kan forudsige forbrugsmønstre.
Læs mere om det her: Pas på: Marketingstrategier med udgangspunkt i mavefornemmelser kan være direkte farlige