B&O’s nye topchef Henrik Clausen har udstukket en ny strategi.
Nu er det slut med at opfinde alt fra bunden, fortæller han til Berlingske.
I stedet satser virksomheden på åbne platforme fra Google, Apple og Amazon.
”Vi skal arbejde på åbne teknologiplatforme, der netop kan tale sammen med de store teknologiproducenter. Vi har meldt os ind i virkeligheden,” siger han til Berlingske.
Læs analysen: B&O presset til et benhårdt valg: Gå i seng med Google, Amazon og Apple eller dø
Nye produkter med Google Assistant
På elektronikmessen CES i Las Vegas i sidste uge offentliggjorde B&O, at virksomheden nu vil integrere Googles stemmestyrede digitale assistent, Google Assistant, i sine produkter.
”Før ville vi have opfundet vores egen dims fra bunden. Samlet alt selv. Det kan vi ikke længere. Vi er søgt helt tilbage til vores kerne: Design, akustik og en håndværksmæssig tradition. Alt andet kan vi samarbejde os til,” siger Henrik Clausen til Berlingske.
I sidste offentligjorde B&O et regnskab, der for første gang i seks år viste overskud. B&O har især haft succes med sin billigere produktlinje B&O Play, der henvender sig til en yngre og mere digital målgruppe.