Venture-finansierede startup-selskaber fra Silicon Valley har normalt blodrøde bundlinjer.
Det er virksomheder som Uber, Snapchat og Spotify eksempler på.
Men anderledes ser det ud med Airbnb, der nu ser ud til at være på vej med sit første overskud. Det skriver amerikanske CNBC.
”Det tredje kvartal var det hidtil stærkeste i virksomhedens historie, og i år vil vi blive profitable målt på EBITDA (resultatet før afskrivninger og nedskrivninger, red) ” siger Laurence Tosi, der er finansdirektør i Airbnb.
50 procent flere bookinger
Ifølge CNBC’s kilder har Airbnb i 2017 haft 50 procent flere bookinger end i året før, og i Kina har virksomheden haft en fremgang på 180 procent.
CNBC har tidligere rapporteret at Airbnb i sit seneste kvartal omsatte for 1 milliard dollar, hvilket med den aktuelle dollar-kurs svarer til 6,3 milliarder kroner.
AirBnbs forventede overskud står i skarp kontrast til en virksomhed som Uber, der i sidste kvartal havde et underskud på knap 3 milliarder kroner.
Læs også: Kæmpe-underskuddet vokser: Uber taber tre milliarder kroner om måneden