I starten af 2018 vil Facebook åbne et mindre kontor i Danmark, der får som opgave at styrke virksomhedens annonceforretning i Danmark, skriver Børsen.
Ifølge Børsen forventer Facebook at det danske kontor i første omgang blot vil have seks ansatte.
Kontoret skal i første omgang rådgive danske annoncører og mediebureauer om, hvordan de får mest muligt ud af deres annonceringer på platformen.
"Vi tror, der er et behov hos kunderne, som godt vil diskutere og forbedre deres Facebook-strategi. For mediebureauerne skal vi sikre, at det bliver nemmere for dem at lave effektive medieplaner og så er der hele området omkring effekten af annonceringen, hvor vi godt vil være endnu bedre til at måle den effekt, som det giver at have en kampagne hos os," siger Daniel Käfer, landechef for Facebook i Danmark, til Børsen.
Facebook er i øjeblikket ved at etablere et stort datacenter ved Odense, men sammen med Amazon er virksomheden en af de få store it-giganter, der indtil nu ikke har haft en afdeling i Danmark.
Google, Microsoft og Apple har derimod gennem adskillige år været tilstede i Danmark.
Læs også:
Netop offentliggjort: Her er Facebooks planer i Danmark - sådan bliver giga-datacentret
På besøg hos Googles udviklingsafdeling i Aarhus: Fra Chrome og V8 til det nye danske projekt