Bare to år efter lanceringen har Nokia nu valgt at droppe videreudviklingen af det højt profilerede VR-kamera, der går under navnet Ozo.
Virtual reality-markedet udvikler sig langsommere, end Nokia havde regnet med, og derfor stopper virksomheden al videreudvikling af Ozo og nedlægger 310 stillinger.
"VR-markedet udvikler sig langsommere end forventet, og derfor vil Nokia Technologies mindske sine investeringer og fokusere på muligheder for at licensere teknologi,” hedder det i en pressemeddelelse fra Nokia.
Ozo-kameraet, der kan filme hele vejen rundt om sig selv, blev lanceret i 2015, og ideen var, at det blandt andet skulle give filminstruktører nye muligheder for at lave 360-graders-optagelser.
Den oprindelige pris lød på 60.000 dollars, men den blev senere sat ned til 40.000.
De 310 stillinger bliver skåret i Finland, England og USA.
Nokia skriver i pressemeddelelsen, at man vil opretholde sine forpligtelser overfor eksisterende Ozo-kunder uden at beskrive nærmere, hvad det betyder.
Læs også: Her er Nokias nye superkamera Ozo: Koster 425.000 kroner