Hør opkaldet, som Computerworld har foretaget til Dells salgskontakt.

Dell har netop afvist alle beskyldinger om ordre-fusk: Men her er det klare bevis

Dell afviste mandag alle beskyldninger om, at selskabet har et særligt samarbejde, der favoriserer partneren Dustin. Men selskabets egne interne procedurer viser noget andet. Computerworld har ringet til Dell for at købe en computer til et lille nystartet firma. Hør hele samtalen her.

Anklagerne fyger mellem Netsolutions markedsdirektør Oktay Ilgöy og Dell. 

Men favoriseres Dustin virkelig af Dell eller har det som både Dustin og Dell siger ingenting på sig?

Læs mere om anklagerne her: Utilfreds partner beskylder Dell for ordre-fusk: "Der sidder nogle folk hos Dell, der dirigerer vores sager videre til Dustin"

Computerworld har taget telefonen og ringet til Dell's salgsafdeling kort efter frokost mandag. Lyt til hele opkaldet i toppen af artiklen. 

I dagens anledning leger vi en lille virksomhed, der endnu ikke er kunde hos Dell. Derfor ringer vi på telefonnummer +45 32 87 56 09, der er vejen ind for nye kunder med færre end 100 medarbejdere. 

“Velkommen til Dell. Bemærk venligst at for at forbedre kvaliteten af vores service kan dit opkald blive optaget,“ lyder en venlig kvindestemme.

“Hvis du ikke ønsker at bliver optaget. Venligst tryk et.“

“Biib,” siger det, da vi trykker et på telefonen.  

“Hvis du kender det tocifrede lokalnummer, som du ønsker at blive viderestillet til tast et. Ellers vent venligst for følgende valgmuligheder," siger kvindestemmen.

“For bestilling eller information om vores produkter tast to”. 

"Biiib,” siger det, da vi trykker to på telefonen.

“Hvis du er interesseret i at købe produkter til privatbrug tryk et. Hvis produktet skal bruges i firma tryk to,“ lyder det fra kvindestemmen, der er tilbage i røret. 

“Biiib,“ siger det, da vi trykker to igen. 

“Til sidst - for at bestille en ny bærbar, stationær eller server tast et,” forklarer kvindestemmen.

“Biiib,“ siger det, da vi taster et. Herefter er der en kort pause, før kvindestemmen vender tilbage:

“For at betjene din anmodning vil vi gerne overføre din opfordring til Dustin - et tredjepart selskab, der videresælger Dell-produkter og løsninger. De er specielt udvalgt af Dell til at optimere  din kundeoplevlese. For at overføre dit opkald til Dustin tryk et,“ siger kvindestemmen og fortsætter ganske kort efter.

“Hvis du ikke ønsker at købe et nyt produkt skal du trykke på ni for at komme tilbage til hovedmenuen. Hvis du helst ikke vil blive overført til denne partner, så skal du gå til www.dell.dk, hvor du kan søge og købe Dell-produkter online eller brug “find en Dell-partner-muligheden” for at vælge en alternativ Dell partner.“

Computerworld havde aftalt et interview med Dell, men virksomheden afviser at stille op til interview for at svare på de åbenlyse spørgsmål, der rejser sig, efter Dell i går afviste nogen særlig sammenhæng mellem dem og Dustin.

Mener du at Dell favoriserer Dustin ved at tilbyde at stille nye kunder direkte videre til dem, når de selv ringer ind? Giv den mening til kende i kommentarfeltet.
 

Læs Dell's svar på anklagerne her: Dell afviser anklage om ordre-fusk: "Det er er et meget kritisk punkt for os, at vores partnere skal være trygge"




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
SAP Excellence Day 2025

Hvordan du orkestrerer og opdeler SAP-projekter for at opnå gevinster hurtigere? Hvordan påvirker AI fremtiden for SAP i almindelighed og måske også din virksomhed? Dette er blot nogle af de svar du får ved at deltage på denne spændende konference.

03. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Backup, availability og disaster recovery

I en tid hvor truslerne mod it-driften kun vokser, er det afgørende at kende forskellen på backup, availability og disaster recovery. Deltag og få konkret viden og praksisnære eksempler på, hvordan I kan styrke jeres beredskab.

07. april 2025 | Læs mere


Cyberthreat Day, København: Trusler, angreb og forsvar i praksis

Stå rustet mod cybertrusler. Få et detaljeret overblik over de nyeste sårbarheder, angrebsmønstre og metoder, som cyberkriminelle anvender. Lyt til beretninger fra sikkerhedseksperter på den digitale frontlinje, og få indsigt i både succesfulde angreb og de, der blev afværget

08. april 2025 | Læs mere