TDC/Yousee ser i øjeblikket ud til at have flere større problemer på sine netværk.
"Vi oplever i øjeblikket en markant stigning på indgående opkald," skriver Yousees kundeservice til en kunde via Twitter.
Samtidig har blandt andre IPvision, der anvender TDC's netværk, udsendt denne meddelelse til kunderne:
"Hele landet kan opleve driftsforstyrrelser på Bredbånd og Telefoni. Vi arbejder på at identificere fejlen."
IPvision skriver videre om en mulig baggrund for problemerne, der kan ramme mobilbrugerne:
"TDC laver en teknisk omlægning af 1800 MHz-frekvensbredbånd i mobilnettet for 2G og 4G den 8. juni."
"Der vil torsdag den 8. juni 2017 i tidsrummet fra 00:00 til 07:00 blive gennemført en teknisk omlægning af 1800 MHz-frekvensbåndet i mobilnettet for 2G og 4G. Denne omlægning vil påvirke hele landet."
"Kunderne vil opleve mindre forstyrrelser i mobilnettet under og dagene efter omlægningen."
Også problemer med tv-signalet
På Yousees Facebook-side melder flere kunder i øjeblikket om problemer med at se tv via Yousee og også om problemer med mobiltelefoni og bredbånd, så umiddelbart er der problemer flere steder hos telekoncernen.
I weekenden var TDC/Yousee også ramt af store bredbånds-problemer på blandt andet Sjælland.
Det er ikke umiddelbart muligt at se via Yousees driftsinformation, at der skulle være landsdækkende problemer i øjeblikket.
Under driftsinformation i selskabets erhvervskundeservice er der dog 104 meldinger om problemer med både bredbånd, tv og telefoni i øjeblikket.
"En fejl på teknisk udstyr i dit område kan desværre betyde, at du i øjeblikket kan opleve driftsforstyrrelser på Bredbånd, Tv og Telefoni," lyder den typiske melding til kunderne forskellige steder i landet.
Computerworld følger sagens udvikling.
Oplever du problemer med TDC/YouSee i øjeblikket? Bidrag med din viden i kommentarfeltet herunder.