I påsken blev der tilført nyt brændstof til rygterne om Apples planer om selvkørende biler.
Det californiske motorkontor, DMV, tilføjede Apple til sin liste over selskaber, der må teste selvkørende biler på landevejene sammen med de almindelige, menneskestyrede af slagsen.
Det er et af de første håndgribelige beviser på, at Apple rent faktisk har hænderne nede i automatisering og de selvkørende biler ud over rygter og jobopslag.
Tilladelsen giver Apple lov til at teste selvkørende biler i form af tre Lexus RX40h SUV'er med seks kørere i de californiske omgivelser, hvor også Uber, Google og Faraway tester selvkørende biler.
Læs også: Test af Panamera: Porsches egen software banker Apple og Google af banen
Selvkørende software - ikke biler
Rygter om Apples selvkørende planer har floreret siden 2015. Blandt andet har det på et tidspunkt lydt, at Apple havde næsten tusind ingeniører ansat i sit bilprojekt, og at selskabet i den forbindelse har kapret tidligere Tesla-ansatte til sin stab.
I første omgang lød rygterne da også på, at Apple var på vej med en hel bil, der skulle kunne fragte dig rundt, imens du læser din morgenavis.
I løbet af efteråret 2016 skar Apple dog drastisk ned på ambitionerne ifølge Bloomberg, og droppede planerne om at udvikle en selvkørende bil.
I stedet fokuserer Apple nu på - igen ifølge rygterne - at udvikle software til selvkørende biler, som da kan sælges i partnerskaber med eksisterende bilproducenter.
Apple er dog langt fra det eneste selskab med planer om selvkørende biler. De fleste større producenter har selv øje på de føreløse biler, ligesom både Google og Uber også tester på livet løs.
Læs også: Apple mister chef for vigtigt bil-projekt - bilprojekt løbet ind i problemer