Sydkoreanske Samsung lægger otte milliarder dollar - knap 55 milliarder kroner - på bordet for den amerikanske bildele-producent Harman International, der nok af mange er mere kendt som producent af lyd-anlæg.
Harman International producerede oprindeligt lyd-udstyr, men er i de senere år rykket kraftigt over mod bil-industrien.
Her satser selskabet på at udvikle udstyr - både software og hardware - til de kommende bil-generationer.
En af målsætningerne er, at fremtidens biler via Harmans udstyr skal komme til at minde mere om smartphones i den måde, som de styres og håndteres på.
Det er noget, som Samsung kan se perspektiver i. Købet er da også det største nogensinde i Samsungs historie.
Med købet følger aftaler med flere af verdens helt store bil-producenter, som Harman har aftaler med. De tæller General Motors og Fiat Chrysler Automobiles.
Med købet står Samsung til at blive en hoved-spiller i bil-industrien, der i de senere år for alvor har taget hul på udviklingen af selvkørende biler.
Den udvikling kræver massive investeringer i software og anden teknologi.
Det kan du læse mere om her: Derfor vil bil-firmaerne få afgørende betydning for it-firmaerne i de kommende år
Omkring to tredjedele af Harman Internationals omsætning hentes i dag i bil-branchen.
Selskabets direktør, Dinesh Paliwal, siger i en meddelelse, at fusionen af de to selskaber vil give begge fordele i et konkurrencepræget marked.
"Partnerskaber og størrelse er essentielle, hvis man vil vinde på langt sigt i automobil-industrien," siger han.
Ifølge Wall Street Journal komplicerer opkøbet Samsungs forhold til Apple og Google yderligere.
Samsung er i dag både konkurrent og leverandør til de to selskaber, men konkurrencen bliver nu skærpet yderligere.
Ifølge avisen bliver Samsung med købet en af de helst store it-spillere i bilbranchen sammen med selskaber som Toyotas hovedleverandør Denso, tyske Bosch og svenske Autoliv.
Samsung prøvede helt tilbage i 1994 at komme ind i bilbranchen med lanceringen af det daværende Samsung Motors.
Samsung solgte dog virksomheden til Renault i 1998.
Læs også:
Samsung på vej ind i bil-branchen med stor satsning
Verdens største teknologimesse på trapperne: Det kommer til at handle om biler i år