Disney-koncernen med Anders And, kaptajn Jack Sparrow og jedi-ridderen Luke Skywalker på hylderne er det seneste skud på stammen over de selskaber, der kigger købelystent på Twitter.
Det sociale medie med godt 300 millioner brugere, der hver har 140 tegn til rådighed, menes også at være på indkøbslisten hos andre giganter som Salesforce.com og Google.
The Wall Street Journal kan dog berette, at Disney i lighed med de to andre Twitter-bejlere fører samtaler med det sociale medie.
Læs også: Salesforce kan være på vej til at nuppe Twitter
Parløb mellem Disney og Twitter
Disney-koncernen skulle især være interesseret i Twitters seneste lanceringer af streaminger fra store sportsbegivenheder, som kan vise sig at være en konkurrent til Disneys egen ESPN-satsning.
Hvorvidt Disney er interesseret i at dræbe en konkurrent på vej op eller kan bruge dele af Twitter-teknologien til sine egne sport-streaminger, melder historien desværre ikke noget om.
Ved et nyligt afholdt arrangement hos investeringsbanken Goldman Sachs, har Disney-boss Robert Iger udtalt sig om, at Twitters streamingplatform virkede meget stabil.
Disney har i sidste måned investeret knap syv milliarder kroner i 33 procent af virksomheden i RAMtech, som er udviklet af det amerikanske baseball-forbund og benyttes til streaming af baseball-kampe hos Twitter.
Derfor har Robert Iger også fulgt samarbejdet med Twitter og RAMtech tæt, ligesom Twitters topdirektør Jack Dorsey sidder med i Disneys bestyrelse.
Mange om buddet
Hvis Disney sætter tænderne i Twitter til en markedsværdi på omkring 132 milliarder kroner - fem gange prisen for Lucas Film og hele Star Wars-universet opkøbt i 2012 samt Marvel-selskabet opkøbt i 2015 - vil det være en af Disneys største handler nogensinde.
Underholdningsgiganten vil dog uden tvivl få hård konkurrence om Twitter-kontrollen fra Googles hovedselskab Alphabet, som trods flere ihærdige forsøg aldrig har formået at få succes med sociale medier.
Som nævnt er Salesforce.com også inde i billedet som bejler.
Salesforce var også interesseret i at købe business-mediet LinkedIn, som Microsoft dog købte lige for næsen af Salesforce for den nette sum af 170 milliarder kroner.
Det kan du læse mere om her: Microsoft køber LinkedIn
Læs også:
Så sker det: Twitter dropper krav om maksimalt 140 tegn