Cloud- og CRM-selskabet Salesforce kan være i gang med at overtage Twitter.
Flere internationale medier skriver, at Salesforce er villig til at købe Twitter, og at indledende samler allerede i gang.
Hos Bloomberg kan man læse, at Twitter i øjeblikket har samtaler med flere forskellige potentielle købere og heriblandt også Salesforce, der meldte sig interesseret for nogle uger siden.
Ifølge finansmediet er Goldman Sachs Group Inc. og Allen & Co. hyret til at gennemgå de mulige købere, men Bloomberg skriver dog også, at Salesforce endnu ikke har givet et konkret, formelt bud på Twitter.
Microsoft løb med LinkedIn
I juni meddelte Microsoft, at selskabet havde indgået en aftale med LinkedIn om en overtagelse af det sociale medie.
Prisen lød på svimlende 170 milliarder kroner for LinkedIn.
Når Microsoft var villig til at betale så meget, skyldes det de meget omfattende perspektiver for, hvordan LinkedIn vil kunne blive integreret med Microsofts forretningssoftware og andre produkter. Læs mere om det her.
Salesforce var også interesseret i at købe LinkedIn, men Microsoft endte altså med at nuppe det sociale medie for næsen af Salesforce.
Selvom Twitter-aktien er faldet i værdi en række kvartaler i træk, er det sociale medie stadig interessant som et muligt opkøb på grund af de mange brugere og de data, de genererer.
Twitter vil ikke mindst kunne være interessant i en CRM-sammenhæng, der som bekendt er Salesforces hjemmebane.
Ifølge Financial Times er også Google dog interesseret i Twitter, så nu må vi se, hvem der ender med at nuppe det sociale medie i sidste ende.
Hverken Twitter eller de mulige opkøbere har endnu kommenteret historien.
Læs også:
Så sker det: Twitter dropper krav om maksimalt 140 tegn
Derfor er LinkedIn en guldgrube for Microsoft: Kommer til at vide alt om dit arbejdsliv
Salesforce forsøgte at købe LinkedIn for næsen af Microsoft - se hvorfor her