Svenske telebutikker til Danmark
De svenske telekæder Dialiect og Stjärnafyrkant, der netop er fusioneret, er klar til en nordisk offensiv. Direktør Jan Helge Furu håber at kunne åbne mellem 45 og 60 telebutikker i Danmark på franchisebasis. Han vil i første omgang henvende sig til Telekæden, som Dialect tidligere har samarbejdet med om blandt andet indkøb. (Børsen)
Computerspil bliver ny reklamesøjle
Inden for de næste ti år vil computerspil være et af de primære værktøjer for reklameindustrien, vurderer den danske reklameekspert Martin Lindstrøm. Fænomenet opstod allerede i 1980'erne, og blandt de nye eksempler er bananer fra Dole og mobiltelefoner fra Sony Ericsson. I modsætning til tv-reklamernes korte levetid bruges der mange timer på det enkelte computerspil. Amerikanske undersøgelser viser, at 30 procent af spillerne husker reklamerne fra computerspil, og at 15 procent stadig kunne huske dem efter fem måneder. (Politiken)
Generalforsamlingen går på internettet
Danmark åbner som et af de første lande for, at aktionærer kan deltage i generalforsamlinger hjemmefra via internet. En rundspørge fra Dansk Aktionærforening viser, at 15 procent af de toneangivende selskaber på Københavns Fondsbørs allerede fra næste år vil afholde delvist elektroniske generalforsamlinger. Et udvalg under Fondsbørsen har netop udgivet en manual, der fortæller om de nye krav, elektroniske generalforsamlinger stiller til blandt andet dirigenten. (Politiken)