Det danske tele- og underholdningsselskab Plenti, som Computerworld afslørede planerne om i januar, debuterede med sit første pakkeprodukt i midten af marts.
Her lidt under to måneder senere er der nu 5.000 kunder i selskabet, oplyser Plenti.
"Tilbuddet om fri data på mobilen, fri tale og fri sms, kombineret med fri adgang til en række digitale underholdnings-tjenester har allerede fået 5.000 danskere til at købe abonnement hos den nye spiller på det konkurrenceprægede mobilmarked," lyder det i en pressemeddelelse.
Som vi tidligere har fortalt, Plenti indgået et samarbejde med teleselskabet 3, så det er på det netværk, kunderne hos Plenti befinder sig.
Læs også: Teleselskabet Plenti klar med indholdspakke: Kan dette produkt kapre danske telekunder?
Det store trækplaster ved Plenti er dog den indholdspakke, selskabet giver kunderne adgang til for 199 kroner om måneden (inkluderer også fri data og tale).
Det drejer sig om alle Allers digitale udgivelser (eksempelvis Se og Hør og Femina), alle Egmonts udgivelser (eksempelvis Euroman og Alt for damerne), Mofibo (e-bøger og lydbøger) og adgang til Ekstra-Bladets Ekstra-sektion og abonnementsdelen på Berlingskes b.dk.
I alt er der tale om over 60 digitale magasiner og blade, to digitale aviser og 43.000 bøger fra Mofibo, og samtidig giver et abonnement hos Plenti også fri adgang til Tivoli.
"Med 5.000 kunder i forretningen er vi dér, hvor vi håbede på, vi ville være på nuværende tidspunkt, og vi er godt i gang med at få opbygget kendskab til vores koncept," udtaler Peter Mægbæk, der er medstifter og direktør i Plenti.
"Vi har generelt mødt rigtig mange positive kunder og er ydmyge overfor den tillid, vi er blevet mødt med. Samlet betyder det, at vi er godt på vej til at indfri vores forventninger inden for de første par år," siger han videre.
Så langt er der til målet
Peter Mægbæk var i sin tid medstifter og administrerende direktør i Fullrate, som TDC købte i 2009 i en kæmpehandel. Han har også været administrerende direktør i Viasat.
Den anden stifter - og bestyrelsesformand - er Morten Strunge, der stod bag teleselskabet Onfone, som TDC købte for omkring 300 millioner i 2011.
Han er også stifter og direktør hos ebogstjenesten Mofibo - den ene af de tjenester, der indgår i Plentis pakke.
Læs også: Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu
Peter Mægbæk har tidligere forklaret til Computerworld, hvad det primære mål for Plenti er til at starte med:
"Vi skal selvfølgelig have noget volumen i antal kunder, før forretningen hænger sammen. Sådan er det jo i denne her type forretning."
"En tommelfingerregel i forhold til vores egne beregninger er, at hvis vi har en 30-40.000 kunder inden for de første par år, er forretningen selvkørende. Men vores ambition er højere: Vi mener, at vi skal op på 100.000 inden for det første år eller to."
"Det er i forhold til et marked, hvor der er syv millioner, og der i hvert fald er 100.000 , der skifter teleselskab hver måned," har Peter Mægbæk forklaret.
Plenti er i øvrigt ikke det eneste nystartede danske teleselskab, der i øjeblikket forsøger at kapre kunder fra de etablerede spillere.
På bredbåndsmarkedet har selskabet Hiper i de seneste måneder været i stand til at hente et betydeligt antal kunder - læs mere om det her.
Læs også:
Teleselskabet Plenti klar med indholdspakke: Kan dette produkt kapre danske telekunder?
Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu
Nyt dansk teleselskab på vej: Stiftere fra Fullrate og Onfone søsætter spritnyt teleselskab
Ny dansk priskrig i den danske telebranche: Derfor ender priskrige igen og igen med opkøb
Nyt dansk teleselskab live på nettet - her er tidsplanen
Splinternyt dansk teleselskab indgår første aftale: Her er forretningskonceptet
Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu