Det er langt fra kun hos Jutlander Bank, at netbanken i øjeblikket er presset i knæ, som Computerworld fortalte før frokost.
Læs den historie her.
Det viser sig nu, at en stribe danske banker oplever store problemer i dag, fredag, hvor det som bekendt er lønningsdag.
Det er nemlig driftsselskabet SDC, der har problemer.
SDC, der har en kundekreds på mere end 120 danske, norske, svenske og færøske pengeinstitutter og godt 500 medarbejdere i Ballerup ved København, står for driften af it hos 35 danske pengeinstitutter.
"Netbanken er nede"
Heriblandt finder vi Middelfart Sparekasse, der i dag har følgende besked til kunderne:
"Mobilbanken og netbanken er desværre nede. Vi arbejder intensivt på at få begge dele op at køre igen, og skriver her så snart det fungerer igen."
"Vi beklager de ulemper og problemer, driftsforstyrrelserne giver," lyder beskeden i øjeblikket hos Middelfart Sparekasse.
Hos Lån & Spar Bank lyder beskeden til kunderne:
"Der kan i øjeblikket opleves lange svartider. Dette gælder både for Netbanken og Mobilbanken. Vi arbejder på sagen."
Sparekassen Fyn, Sparekassen Kronjylland, BankNordik og Klim Sparekasse er også blandt de banker, der melder om lange svartider i netbank og mobilbank i øjeblikket.
Også Basisbank har problemer og udsendte fredag morgen følgende besked:
"Der er i øjeblikket ingen adgang til net- og mobilbanken. Vores dataleverandør arbejder på højtryk for at få systemerne op at køre igen."
Computerworld har talt med Jutlander Bank, der erkender, at det er uheldigt og voldsomt irriterede for banken og bankens kunder, at netbanken ikke fungerer - men at det er hos driftsselskabet SDC, at problemet ligger.
SDC arbejder på højtryk
SDC's direktør, Jesper Scharff, bekræfter over for Computerworld, at der er problemer med netbankerne:
"Det er korrekt, at vi har nogle udfordringer hos nogle pengeinstitutter med netbank. Det er ikke sådan, at man ikke kan komme på, men det kan godt tage lang tid."
"Men det er korrekt, at der kan være problemer med at komme på hos nogle af de pengeinstitutter, vi kører. Det arbejder vi selvfølgelig på højtryk for at få løst."
"Jeg kan ikke svare på præcis, hvad det skyldes," siger Jesper Scharff desuden.
Læs også:
Stor dansk netbank presset i knæ på lønningsdagen - kunderne kan ikke logge ind