Kunder hos Jutlander Bank - der er resultatet af en fusion af Sparekassen Himmerland og Sparekassen Hobro - har mere end svært ved at komme ind i netbanken i dag, fredag, hvis de vil tjekke, om lønnen er gået ind.
"Vi oplever i øjeblikket meget lange svartider på NetBank og MobilBank. Der arbejdes på en løsning," lyder overskriften på bankens forside.
En kilde fortæller dog til Computerworld, at den også var gal i forbindelse med sidste bankdag i marts måned, hvor det ligesom nu var svært eller helt umuligt at logge sig på netbanken.
Opdatering: Flere danske banker i knæ: Ramt af alvorlige netbank-problemer
Behov for mere server-kraft?
Den melding bekræftes blandt andet på Jutlander Banks Facebook-side, hvor personalet må meddele:
"Vi arbejder på at løse problemet - der kommer info når svartiderne igen er normale."
Hertil svarer en kunde: "Det er også et tilbagevendende problem, når man forsøger at gå ind i app'en på en lørdag."
Og en anden kunde skriver kort og godt: "Måske I skulle have en større server."
Også på Trustpilot kan man læse, at det ikke er første gang, at Jutlander Bank har problemer med netbanken:
"Netbank nede - igen igen," lyder en kommenar fra den 31. marts,
"Har egentlig været glad for banken, men en netbank der er nede i timevis er ikke acceptabelt. Det er heller ikke god kundeservice først at skrive at hjemmesiden er nede, når man kontakter it-supporten. Stram op og prioritér at få det fixet. Alt andet er uprofessionelt og I mister kunder på det!"
Jutlander Bank fik i 2015 et resultat på 239 millioner kroner før skat og 195 millioner kroner efter skat. Banken har 448 medarbejdere på 24 forskellige adresser.
Computerworld har talt med Jutlander Bank, der erkender, at det er uheldigt og voldsomt irriterede for banken og bankens kunder, at netbanken ikke fungerer - men at det er hos driftsselskabet SDC, at problemet ligger.
Opdatering: Flere danske banker i knæ: Ramt af alvorlige netbank-problemer