ComputerViews: Det har rutinens skær over sig. I aften præsenterer Apple en opdateret udgave af den aldrende iPhone 5s samt en opdateret iPad.
Små opdateringer til velkendte produkter. En historie, som vi har hørt mange gange før.
Ja, det virker ærligt talt en smule kedsommeligt, og på den baggrund kan det være fristende at konkludere, at Apple er blevet en kedelig virksomhed, der er ved at gå i stå.
Fokus på efteråret
Vi skal dog være forsigtige med at drage forhastede konklusioner på baggrund af aftenens præsentation.
Apple har altid - ligesom alle andre tech-virksomheder - holdt produktpræsentationer med varierende tyngde.
Den Apple-præsentation, som vi for alvor skal holde øje med, er derfor den, der ventes at komme til september.
Her vil Apple formodentligt præsentere to produkter, der giver os langt bedre forudsætninger for at konkludere på Apples fremtid.
Det første af de to produkter er den næste generation af iPhonen, iPhone 7.
iPhonen er Apples kerneprodukt. Den er for Apple, hvad søgemaskineforretningen er for Google, og hvad Windows i tidligere tider var for Microsoft.
Derfor er det helt afgørende for Apple, at den næste generation gør det muligt for Apple at fastholde iPhonens momentum.
Det andet produkt, som Apple vil præsentere til efteråret, er formodentligt den næste generation af Apple Watch, som lige nu er noget nær betydningsløs i økonomisk forstand.
Men Apple Watch har stor symbolsk værdi for virksomheden og kan bruges som pejlemærke for, hvor Apple er på vej hen.
Med den næste generation af Apple Watch skal Apple demonstrere, at virksomheden kan føre uret til en mainstream succes på samme måde, som det er sket med produkter som iPod, iPad og iPhone.
Det er især afgørende, fordi Apple Watch er den første nye produktkategori efter Steve Jobs død.
Derfor skal Apple med den næste generation af Apple Watch bevise, at virksomheden også uden Steve Jobs kan udvikle banebrydende produkter.
Stigende pres kræver klare svar
Apple står over for en udfordring, hvor selskabet skal overbevise omverden om, at den også i fremtiden vil være verdens førende teknologivirksomhed.
For at gøre det, skal Apple både formå at fastholde den vanvittigt lukrative iPhone-forretning og samtidig give et klart bud på fremtidens teknologi.
Men på begge områder udfordres Apple i stadig højere grad af konkurrenter, der er med til at øge forventningspresset på Apple.
Kerneforretning presses af Samsung
På den ene side presses Apple på kerneforretningen af Samsung, der netop har præsenteret sin smartphone, Galaxy S7 Edge.
På alle måder et imponerende stykke hardware, der i byggekvalitet fuldt ud kan måle sig med iPhonen, som hidtil ellers har udgjort guldstandarden inde for smartphone-design.