Fem år skulle der gå, fra nyhedssitet 9to5Google.com gik i luften, til det mærkede Google spænde de juridiske muskler for misbrug af søgegigantens navn.
Google, som selv i mellemtiden har skiftet navn til Alphabet, har grundet sagen om navne-misbruget lukket for reklame-sluserne til nyhedssitet via sit AdSense-annoncernetværk.
Redaktør Seth Weintraub hos 9to5Google,com har i et blogindlæg på sitet givet sin version af historien.
Her får han blandt andet nævnt, at reklameindtægterne via Googles AdSense-program løber op et pænt sekscifret beløb i dollar.
"Vi er et nyhedssite, der er dedikeret til at dække Google, og vi foregiver ikke, at vi er Google. Derfor appellerer vi afgørelsen (fra Google, red.)," skriver Seth Weintraub i sit blogindlæg.
Vi skifter måske navn
Samtidig med nyheden omkring Googles reklamestop og appellen til Google, forklarer 9to5Google-redaktøren til læserne, at sitet kan risikere at skulle skifte navn.
"Selvfølgelig vil vi efterfølgende re-directe brugerne, så I stadig kan bruge 9to5Google.com-adressen i browseren, og så I ikke skal opdatere bogmærker, jeres Twitter-konto eller andet," skriver Seth Weintraub.
Han angiver, at det nye navn på sitet kan gå hen og blive 9to5G.com, mens også navne som 9to5Alphabet.com og 925.co er i luften.
Nyhedssitets Google Ad-manager beklager situationen for sin klient i et mailuddrag på sitet, hvor 9to5Google.com også bliver rådgivet til at benytte andre reklame-indtægtskilder end Googles.
Læs også:
Google-selskab vipper Apple af pinden som verdens mest værdifulde virksomhed