Computerworld-læseren Jørgen Bundgaards søn har en uheldig vane med at ødelægge glasset på sin iPhone.
Det kan som bekendt hurtigt blive en dyr affære at få udskiftet glasset via officielle kanaler, og derfor valgte Jørgen Bundgaard selv af skifte glasset.
Det kostede 570 kroner i indkøb fra England, og bagefter fungerede telefonen, som var den ny.
Eller det gjorde den lige indtil for nylig, da hans søn opdaterede telefonen til den nyeste software-version.
Midt i opdateringen låste telefonen, og han fik fejlmeddelelsen: "Fejl 53".
"I meddelelsen på skærmen står der, at du skal koble telefonen til iTunes. Men det nytter ikke noget. Du står med en ubrugelig telefon. Det er ikke muligt at resette den på nogen måde," siger Jørgen Bundgaard til Computerworld.
Den såkaldte "fejl 53" eller "error 53" opstår, når Apples fingeraftrykslæser Touch ID bliver udskiftet med en uautoriseret fingeraftrykslæser.
Folk, der får udskiftet skærmglasset på deres iPhone, vil dog ofte også løbe ind i problemet.
Det skyldes, at glaspanelerne ofte bliver leveret som et samlet frontpanel inklusiv en "homeknap" og eventuelt en Touch ID-sensor.
Havde Jørgen Bundgaard kendt til problemet, havde han valgt at overflytte den originale Touch ID-sensor til den nye skærm.
"Men sagen er jo, at Apple ikke har oplyst om problemet, og derfor var jeg ikke klar over problemstillingen, da jeg skiftede glasset. Jeg mener, at Apple bør orientere kunderne om det, når de køber enheden. Alt andet er urimeligt. Specielt med tanke på, at det er et stykke elektronik til mere end 6.000 kroner, som pludselig bliver ubrugeligt," siger han.
Skyldes et sikkerhedstjek
Til den britiske avis The Guardian oplyser Apple, at låsningen af telefon er et bevidst tiltag, der skal beskytte brugerne mod misbrug:
"Vi tager brugernes sikkerhed meget seriøst, og Error 53 er et resultat af et sikkerhedstjek, der er designet til at beskytte brugerne og det skal sikre, at der ikke bliver installeret en bedragerisk Touch-ID-sensor," siger en Apple-talsmand til The Guardian.
Jørgen Bundgaard mener dog, at Apple burde have valgt en mindre drastisk løsning end at låse hele telefonen.
"Apple siger, at de låser telefonen af sikkerhedsmæssige årsager. Det er fair nok, at de tager sikkerheds-hensyn. Men løsningen bør være, at de i stedet blot frakobler fingeraftryks-funktionaliteten og ikke at de låser hele telefonen," siger han.
Trofast Apple-kunde
Jørgen Bundgaard er en trofast Apple-bruger.
Han har haft en iPhone, siden iPhone 3G kom på markedet, og derudover ejer han i dag både en iPad og et Apple Watch.
Hvad betyder det for din lyst til at købe Apple-produkter i fremtiden?
"Det ændrer ikke på, at jeg er glad for produkterne, og jeg ender sikkert også med at købe en iPhone næste gang, men jeg synes, at det er en svinestreg, når Apple låser brugernes telefoner uden at advare om det på forhånd," siger han.
Læs også:
Nye iOS-opdateringer tvangslukker din iPhone hvis du har repareret telefonen uden om Apple
Ekspert: Derfor slår Apple hårdt ned på uautoriseret hardware med tvangslukning af iPhones