Artikel top billede

Købte softwaren for seks milliarder: Nu fletter Microsoft Yammer ind i Office 365

Microsoft tager et kæmpe skidt med den sociale tjeneste Yammer, der nu integreres fuldt ud i Office 365.

Den sociale kommunikationsplatform Yammer, som Microsoft købte for seks milliarder kroner i 2012, er nu på vej ud til alle Office 365-brugere.

Microsoft-chefen Kirk Koenigsbauer skriver i et blogindlæg, at Yammer bliver aktiveret for alle nye og eksisterende Office 365-brugere i de kommende uger og måneder.

"Det giver alle Office 365-kunder mulighed for at opnå den fulde fordel ved Yammer."

"Det markerer også kulminationen af vores fundamentale indsats - at flytte Yammer til Microsoft-datacentre og at foretage identitets-arbejde med Azure Active Directory - for at bringe Yammer helt ind i Office 365," skriver han.

Yammer kan bedst beskrives som virksomhedernes svar på de sociale medier og kommunikationsformer, forbrugerne er kommet til at elske i det seneste årti.

I en organisation er Yammer et effektivt værktøj til team-samarbejde og til kommunikation, ligesom Yammer kan bruges til at samarbejde om projekter og filer.

Læs også: Han scorede milliarder på kanonidé: Sådan gik det til

At Microsoft nu lægger Yammer ind under Office 365, betyder at det bliver muligt at tilgå tjenesten direkte fra Office 365, eller at starte en Yammer-samtale fra eksempelvis Sharepoint.

Det forudsætter dog fortsat, at man har licens til Yammer.

Kirk Koenigsbauer forklarer samtidig, hvordan der er yderligere planer om at integrere Yammer endnu mere med Microsoft-produkter som Outlook, Skype, OneDrive og Planner.

Bedre mulighed for danske organsiationer

Samtidig skriver Microsoft, at Yammer nu kan leve op til præcis de samme data-regler som Office 365, hvilket kan åbne for brugen af tjenesten i danske virksomheder og organisationer, der der eksempelvis ikke må lade data flyde uden for EU's grænser.

Yammers integration i Office 365 kommer til at ske i tre bølger, meddeler Microsoft.

Alle brugere ventes at kunne tilgå Yammer fra Office 365, når tredje bølge, der indledes i april, er gennemført.

Ifølge Microsoft anvendes Yammer i dag af over 200.000 virksomheder på verdensplan.

Læs også:

Skal det være Office 365 eller Googles cloud-mail? Her bruger virksomhederne pengene

Han scorede milliarder på kanonidé: Sådan gik det til




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sådan: Opgradér din printerløsning uden store investeringer